Grudzień

Francuska noc. Koncert sylwestrowy

Najbliższe spektakle

Kup bilet Kup bilet Kup bilet

Premiera

30 grudnia 2017

Czas trwania

2h 30 min

Opis

Przejście starego roku w nowy to czas niezwykły, niemal mistyczny. Pragniemy więc spędzić go wspólnie z naszą publicznością. Chcemy uczynić z Sylwestra nie tylko wielkie wydarzenie, ale także święto muzyki, tej nowej i tej dawnej. Podczas koncertu usłyszeć będzie można najpiękniejsze i najpopularniejsze melodie z oper, operetek czy musicali w wykonaniu znakomitych artystów: solistów oraz zespołów chóru i orkiestry Opery Bałtyckiej. Na scenie nie zabraknie również zespołu baletu, który wprowadzi słuchaczy w taneczny, sylwestrowy nastrój. Muzyka tego wieczoru przeniesie nas do magicznych uliczek Paryża (Sous le ciel de Paris), które wiodą wprost do opery (Upiór w operze). Tam też podziwiać będziemy mogli walca (Walc kwiatów) czy kankana, ale też wysłuchamy pięknych miłosnych duetów (Parigi, o cara, noi lasceremo). A to wszystko nie będzie tylko snem... (Wyśniłam sen z musicalu Nędznicy). Muzyków poprowadzi maestro Warcisław Kunc.

Celebrujmy razem tę niezwykłą chwilę!

PROGRAM WIECZORU:

P. Czajkowski – Walc kwiatów z II aktu baletu Dziadek do orzechów

G. Bizet – aria Escamillo Votre toast, je peux vous le render z II aktu opery Carmen

G. Verdi – aria Alfreda Lunge da lei - De' miei bollenti spiritiz II aktu opery Traviata

G. Puccini – walc Musetty Quando m'en vo z II aktu opery Cyganeria

G. Bizet – duet Zurgi i Nadira C'est toi toi qu'enfin je revoisz I aktu opery Poławiacze pereł

Ch. Gounod – serenada Mefistofelesa Vous qui faites l'endormiez IV aktu opery Faust

G. Verdi – duet Violetty i Alfreda Parigi, o cara, noi lasceremo z III aktu opery Traviata

G. Bizet – chór Les voici ! Voici la quadrille! z IV aktu operyCarmen

C. Saint-Saëns – Danse macabre op. 40

R. Heuberger – duet Geh'n wir in's Chambre séparée z operetki Bal w operze

F. Lehár – marsz Co do kobiet… z operetki Wesoła wdówka

J. Offenbach – kankan z operetki Orfeusz w piekle


A. L. Webber – tytułowy utwór z musicalu Upiór w operze

A. L. Webber – duet O tyle proszę Cię z musicalu Upiór w operze

C. M. Schonberg – Gdy jestem sama z musicalu Nędznicy

Sous le ciel de Paris z repertuaru Edith Piaf

C. Porter – Montmartrez musicalu Kankan

C. Porter – I love Paris z musicalu Kankan

C. M. Schonberg – Wyśniłam sen z musicalu Nędznicy

E. John – Your Song (wersja z musicalu Moulin Rouge)

R. Lefevre – Douliou-Douliou Saint Tropez

T. Cutugno i P. Losito – Et si tu n'existais pas

Ch. Aznavour – She

Ch. Aznavour – Tous les visages de l'amour

G. Ferrio – Parole, parole

Non, je ne regrette rien repertuaru Edith Piaf

A. L. Webber – Masquerade z musicalu Upiór w operze

WYKONAWCY:

Maria Domżał – sopran

W 2016 roku ukończyła studia magisterskie z wyróżnieniem na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Poznaniu. Jest laureatką III Nagrody oraz Nagrody Specjalnej na Międzyuczelnianym Konkursie Wokalnym W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej w Katowicach oraz Nagrody Specjalnej na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Reszków w Częstochowie. Brała udział w licznych produkcjach muzycznych, występując m.in. w Teatrze Wielkim i Teatrze Polskim w Poznaniu czy Operze Nova w Bydgoszczy. W kwietniu 2015 roku zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu w przedstawieniu Dziecko i czary Maurice’a Ravela. W marcu 2016 wystąpiła na gali operowej z Filharmonią Kaliską.

Paulina Janczak – sopran

absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Debiutowała w 2008 roku w Teatrze Muzycznym ROMA gdzie zagrała jako najmłodsza na świecie Christine Daaé w musicalu Upiór w operze A. Lloyda Webbera. W 2010 roku wcieliła się w Cosette w Les Misérables C.M. Schönberga. Stworzyła koncert SingLadies, czyli kobiecy świat musicalu, w którym wraz z gwiazdą polskiej sceny musicalowej - Katarzyną Łaską przy akompaniamencie Damiana Pietrasika prezentują najpiękniejsze damskie songi musicalowe.


Ewa Łobaczewska – sopran

dyplomowana aktorka scen muzycznych, absolwentka Studium Wokalno-Aktorskiego w Białymstoku. Odtwórczyni ról m.in. Marii Rainer w musicalu Dźwięki muzyki czy Emmy Carew w Jekyll & Hyde. Od września odtwórczyni roli Luisy Contini oraz Claudii Nardi w musicalu Nine w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. Laureatka śląskiej Złotej Maski 2014 w kategorii „Najlepsza rola wokalno-aktorska” za kreację w Dźwiękach muzyki. Laureatka konkursów i festiwali, m.in. I Festiwalu Piosenki Musicalowej im. Georga Gershwina. Współpracuje ze Studiem Accantus, z którym bierze udział w koncertach z cyklu "Accantus Symfonicznie".

Zbigniew Malak – tenor

Urodzony w 1990 roku w Poznaniu. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

W 2011 roku wraz z zespołami Il Tempo oraz Tempus wziął udział w rekonstrukcji Mszy Wazowskiej transmitowanej przez Europejską Unię Radiową. Rok później zadebiutował na scenie operowej jako Ormondo w Argenore Wilhelminy von Bayreuth w Schlosstheater Rheinsberg. W tym samym roku wystąpił na deskach Teatru Wielkiego - Opery Narodowej jako Flute w Śnie nocy letniej B. Brittena. We wrześniu 2013 roku zainaugurował Warszawską Scenę Młodych przy Warszawskiej Opery Kameralnej, wykonując jedną z solowych partii we współczesnej operze op. 61 Marcina Piotra Łopackiego. W kolejnym roku w ramach Warszawskiej Sceny Młodych wykonał partię Don Ottavia w Don Giovannim W. A. Mozarta. W 2014 roku zadebiutował w Operze Praskiej (Národní divadlo) jako Narraboth w Salome R. Straussa w reżyserii Mariusza Trelińskiego. W 2016 roku w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej wystąpił w kolejnej produkcji Mariusza Trelińskiego Tristanie i Izoldzie jako Pasterz i Młody Żeglarz.

W poprzednim sezonie artystycznym zadebiutował w Operze Bałtyckiej w Gdańsku jako Gaston w Traviacie G. Verdiego, a następnie zaśpiewał tu w premierze Nabucca jako Ismael. W listopadzie tego roku został zaproszony do prawykonania w Operze Bałtyckiej Sądu Ostatecznego Krzysztofa Knittla w reżyserii Pawła Szkotaka.


Tomasz Steciuk – tenor

Absolwent Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Już w czasie studiów zagrał rolę Mariusza w Nędznikach, Perczyka w Skrzypku na dachu i Chino w musicalu West Side Story. W 1994 został laureatem Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Wykonawca głównych ról w musicalach: Evita (Che) i Jesus Christ Superstar (Judasz). Grał główne role w licznych przedstawieniach muzycznych, m.in. Czarnoksiężnik z krainy Oz, Wichrowe wzgórza, Szachy. Od 2000 roku aktor Teatru Muzycznego ROMA. Osobną sferą jego aktywności zawodowej jest praca w dubbingu filmowym, gdzie stworzył blisko sto kreacji.

Wojtek Gierlach – bas

ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina z wyróżnieniem Magna cum Laude. Jest zdobywcą nagród na międzynarodowych konkursach wokalnych, m.in.: im. Ady Sari 1999 - I miejsce, Bilbao 2000 - II miejsce, Premio Caruso w Mediolanie 2001 - nagroda główna, im. Francesco Viñasa w Barcelonie 2004 – III miejsce oraz nagrody im. Jana Kiepury w 2012 roku. Do ostatnich sukcesów należy zaliczyć debiuty w Duńskiej Operze Narodowej oraz w Walijskiej Operze Narodowej w Cardiff jako Sir Giorgio w Purytanach Belliniego oraz występy jako Melisso w Alcinie razem z Joyce DiDonato i The English Concert w Nowojorskiej Carnegie Hall, Théâtre des Champs Elyséesi Theater an der Wien.

Andrzej Poniedzielski 

Urodził się 4 lipca 1954 roku w Iwaniskach (świętokrzyskie). Po maturze uzyskanej w technikum elektronicznym studiował w Politechnice Świętokrzyskiej, uzyskując w 1980 roku dyplom i tytuł magistra inżyniera automatyka. Jeszcze w technikum założył szkolny kabaret, a na pierwszym roku studiów napisał swoje pierwsze wiersze. W 1977 r. otrzymał wyróżnienie na Spotkaniach Zamkowych „Śpiewajmy Poezję” w Olsztynie i nagrodę Naczelnej Redakcji Muzyki Estradowej PR i TV na Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie. Na tym samym festiwalu, w maju 1978 r., otrzymał II nagrodę, a w listopadzie I nagrodę na I Warszawskim Przeglądzie Piosenki Autorskiej (późniejsza OPPA).
Pierwszy tomik wierszy pt. „Chyba już można...” opublikował w 1984 roku. W 1995 roku rozpoczęła działalność, stworzona wspólnie z Elżbietą Adamiak, Piwnica Artystyczna „Przechowalnia”, w której od 1999 r. wraz z Arturem Andrusem prowadzi wieczory kabaretowe (fragmenty wydano na trzech składankach CD). W 1999 r., w serii „Biblioteka Bardów”, wydawnictwo „Twój Styl” wydało wiersze Andrzeja Poniedzielskiego z ilustracjami jego syna Michała.  Od 2001 r. pisze felietony dla łódzkiego miesięcznika kulturalnego „Kalejdoskop”, a w latach 2003-2009 pisał „Felietony z wierszem” w miesięczniku „Zwierciadło”. W 2002 r. została wydana pierwsza autorska płyta CD „13 łatwych utworów tanecznych”, z której piosenki i wiersze Andrzej Poniedzielski zaprezentował publiczności podczas Olsztyńskich Spotkań Zamkowych „Śpiewajmy Poezję”.
Jest współautorem wielu spektakli estradowych (scenariusz, reżyseria, prowadzenie), m. in. Wielkiej Gali 80-lecia Polskiego Radia, Koncertu „Inny świat, Monsieur Chopin”, Gali Złotego Berła Fundacji Kultury Polskiej dla Janusza Gajosa i Wojciecha Młynarskiego, koncertu jubileuszowego Seweryna Krajewskiego w Opolu. Od napisania tekstów piosenek do spektakli „Kubuś Fatalista i jego Pan” oraz „Trzech muszkieterów w świecie gier komputerowych” (Teatr Polski w Bydgoszczy), „Kopciuszek” Brzechwy, (Teatr Dramatyczny w Białymstoku i Teatr im. Horzycy w Toruniu) zaczęła się współpraca Andrzeja Poniedzielskiego z teatrem. W 2002 r., w łódzkim Teatrze Powszechnym, stworzył spektakl „12 godzin z życia kobiety” z piosenkami Wojciecha Młynarskiego i Jerzego Derfla z płyty pod tym samym tytułem; w 2004 r., w Teatrze Polskim w Szczecinie - „Piosennik”, a w 2005 r. - w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku - „Cztery pary roku - Casting”.  Spektakl „Piosennik” zapoczątkował współpracę Andrzeja Poniedzielskiego z Adamem Opatowiczem, z którym wspólnie stworzyli kolejne spektakle: nawiązującą atmosferą do Kabaretu Starszych Panów "Stacyjkę Zdrój" (premiera w Teatrze Polskim w Szczecinew marcu 2007 i w warszawskim teatrze Ateneum w kwietniu 2008) oraz oparty na piosenkach i tekstach Jana Kaczmarka „Album rodzinny” (premiera w warszawskim teatrze Ateneum w lutym 2007, w Teatrze Polskim w Szczecinie w marcu 2009). W autorskich spektaklach teatralnych zrealizowanych w teatrach Polskim w Szczecinie i Ateneum w Warszawie Andrzej Poniedzielski pojawia się także na scenie jako aktor. W roku 2006, wraz z Magdą Umer i Wojciechem Borkowskim, Andrzej Poniedzielski stworzył spektakl parateatralny „Chlip-Hop - czyli nasza mglista laptop-lista” wydany również na płytach DVD/CD . Atmosferę tego spektaklu i nastrój dialogów udało się Autorom przenieść do internetu w postaci popularnego blogu, który został również wydany w postaci z książki.. W marcu 2007 r. Andrzej Poniedzielski, przyjmując propozycję Gustawa Holoubka, objął kierownictwo literackie „Sceny na dole” w Teatrze Ateneum.  Andrzej Poniedzielski jest autorem ponad 250 wierszy, kilkuset felietonów i wielu tekstów piosenek m. in. dla Elżbiety Adamiak, Michała Bajora, Haliny Frąckowiak, Edyty Geppert, Anny Marii Jopek, Jolanty Majchrzak, Maryli Rodowicz, Stanisława Soyki, Doroty Stalińskiej, Lory Szafran, Grzegorza Turnaua, Anny Treter.  Pisał do muzyki m.in. Katarzyny Gaertner, Seweryna Krajewskiego, Włodzimierza Nahornego, Janusza Strobla i Jerzego Satanowskiego, Tadeusza Woźniaka.

Realizacja

soliści:

Maria Domżał – sopran

Paulina Janczak – sopran

Ewa Łobaczewska – sopran

Zbigniew Malak – tenor

Tomasz Steciuk – tenor

Wojciech Gierlach – bas


Chór, orkiestra i balet Opery Bałtyckiej w Gdańsku

Prowadzenie koncertu Andrzej Poniedzielski

Kierownictwo muzyczne Warcisław Kunc


reżyseria i reżyseria światła  Sebastian Gonciarz

opracowanie scenograficzne Mariusz Napierała

choreografia  Grzegorz Pańtak

światło  Grupa Profit/Maciej Knigawka

dźwięk  Classic Sound

przygotowanie chóru  Waldemar Górski

przygotowanie baletu Wojciech Warszawski

Galeria

Aktualności

05.12.2017

Powitaj Nowy Rok w Operze Bałtyckiej w Gdańsku!

Przejście starego roku w nowy to czas niezwykły, niemal mistyczny. Pragniemy więc spędzić go wspólnie z naszą publicznością.

zobacz wszystkie

PROJEKT I WYKONANIE PROJECT8.PL

STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES.

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź cel, warunki przechowywania lub dostępu do nich w COOKIES. Pozostając na stronie godzisz się na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.