Kwiecień

O Burzy w "Rzeczpospolitej"

Burza, którą dopiero zaczyna poznawać polska publiczność, to rzeczywiście chyba najdojrzalszy spektakl Izadory Weiss. Do Szekspirowskiej opowieści, której wieloznaczność intryguje, ale i sprawia wiele kłopotów reżyserom, podeszła z szacunkiem, ale i na swój sposób.

Dla Izadory Weiss wyspa, na której schronił się Prospero, jest artystyczną utopią. Można się tu oddawać złudzeniom, nie można poczuć prawdziwego życia. Prospero przekona się o tym boleśnie, gdy przybędą ci, na których chciał się zemścić za dawne krzywdy. Oni zburzą jego idylliczny świat, ale przyniosą wolność, o której marzy córka Miranda.

Nie po raz pierwszy Izadora Weiss podejmuje temat samotności i klęski artysty w dzisiejszym brutalnym świecie. To, co nowe w Burzy, to przede wszystkim bogatszy niż dawniej język choreografki.

W jej spektaklach zawsze mogła się podobać plastyka ruchu, tu mamy ponadto bardzo zróżnicowany sposób kreślenia poszczególnych postaci. Każdy z 20 członków gdańskiego zespołu otrzymał indywidualne zadanie dobrze wkomponowane w ogólną koncepcję. Sprawdził się też odważny pomysł oparcia widowiska na I symfonii Mahlera, której mnogość motywów i wątków Izadora Weiss świetnie potrafiła wykorzystać w prowadzeniu narracji Burzy.

Jacek Marczyński, "Rzeczpospolita", 17 czerwca 2015

Cały tekst dostępny - tutaj.

Aktualności

18.04.2018

Kasa biletowa nieczynna - 18.04.2018 (środa)

Z przyczyn technicznych dnia 18 kwietnia 2018 roku kasa biletowa będzie nieczynna.

zobacz wszystkie

PROJEKT I WYKONANIE PROJECT8.PL

STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES.

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź cel, warunki przechowywania lub dostępu do nich w COOKIES. Pozostając na stronie godzisz się na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.