Styczeń

Wojciech Gierlach

bas

Studiował w Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie Kazimierza Pustelaka, którą ukończył z wyróżnieniem Magna cum Laude.
Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów wokalnych - otrzymał m.in. I nagrodę na Konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu (1999), II nagrodę na konkursie wokalnym w Bilbao (2000), Premio Caruso w Mediolanie (2001), III nagrodę na Konkursie im. Francisco Viñas w Barcelonie (2004).

Zadebiutował w 1999 rolą tytułową w Imeneo Haendla w Warszawskiej Operze Kameralnej. Na deskach tej sceny wcielił się także w postać tytułową w Don Giovannim Mozarta, natomiast jako Leporello z tej samej opery wystąpił w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie oraz w Nico Theater w Kapsztadzie. Ponadto śpiewał partię Figara w Weselu Figara Mozarta (Teatro Piccini w Bari), Argenia w Imeneo Haendla (Opera Ireland w Dublinie), Salieriego w operze Rimskiego-Korsakowa Mozart i Salieri (Teatro Fiarmonico w Oviedo), Colline'a w Cyganerii Pucciniego (Teatr Wielki w Warszawie). W dziełach scenicznych Rossiniego kreował następujące role: Mustafy we Włoszce w Algierze (Teatro Alighieri di Ravenna), Assura w Semiramidzie (Teatro Verdi w Pizie), Alidora w Kopciuszku (Festival d'Aix-en-Provance, Stadttheater w Klagenfurcie), Don Basilia w Cyruliku sewilskim i Gouverneura w Hrabim Ory (Belcanto Festival w Wildbad) oraz Lorda Sidneya i Don Profonda w Podróży do Reims (Teatr Wielki w Warszawie i Pesaro Rossini Festival). Na festiwalu w Wildbad wystąpił też jako Mirteo w nagraniu na żywo Semiramide Meyerbeera pod dyrekcją Richarda Bonynge'a.

Równie ważne miejsce w działalności artystycznej Wojciecha Gierlacha zajmuje repertuar oratoryjno-kantatowy, który obejmuje dzieła od epoki baroku do współczesności. W Filharmonii Narodowej w Warszawie wziął udział w wykonaniu Mszy h-moll Bacha pod dyrekcją Helmutha Rillinga, w Filharmonii Krakowskiej w Mszy koronacyjnej Mozarta pod batutą Jana Krenza (w 200 rocznicę urodzin kompozytora), podczas koncertu transmitowanego przez telewizję RAI śpiewał, z towarzyszeniem orkiestry I Solisti Veneti pod dyrekcją Claudia Scimone, w Pasji Salieriego, z Orquesta Simfonica de Asturias pod dyrekcją Alberto Zeddy wykonał Stabat Mater Rossiniego, na festiwalu "Praska Wiosna" uczestniczył w wykonaniu Pasji wg św. Jana Arvo Pärta.

W Operze Bałtyckiej wykonuje partię Figara w Weselu Figara Mozarta.

Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich

Aktualności

15.01.2018

Ferie w Operze Bałtyckiej

Ferie już za dwa tygodnie! Opera Bałtycka proponuje spędzenie zimowego czasu kreatywnie, podczas artystycznych spotkań w operze.

zobacz wszystkie

PROJEKT I WYKONANIE PROJECT8.PL

STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES.

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź cel, warunki przechowywania lub dostępu do nich w COOKIES. Pozostając na stronie godzisz się na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.