Styczeń

Małgorzata Kneć-Ajdukiewicz

sopran

Ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu profesora Jerzego Knetiga jako mezzosopran. W trakcie studiów zadebiutowała w Weselu Figara Mozarta w partii Cherubina, a następnie w Dziecku i czarach Ravela (Chińska Filiżanka i Ważka).

Od 2002 roku artystka z powodzeniem wykonuje repertuar sopranowy. Jej debiutem sopranowym było wykonanie Requiem Verdiego podczas koncertu inauguracyjnego Międzynarodowego Festiwalu „Viva il Canto” w Cieszynie, a kolejną partią sopranową - Liza w Krainie Uśmiechu Lehara (Opera Nova w Bydgoszczy).

Pracowała pod kierunkiem takich wybitnych artystów i pedagogów, jak Helena Łazarska (Wiedeń), Grace Bumbry (Salzburg), Kaludi Kaludov (Bułgaria). Ukończyła wiele kursów mistrzowskich zarówno w kraju, jak i za granicą. Dwukrotnie brała udział w letnich zajęciach Sommerakademie MOZARTEUM w Salzburgu, gdzie uczestniczyła również w koncertach.
W latach 2006 – 2009 współpracowała z Marią Fołtyn nad poszerzeniem repertuaru operowego sopranu liryczno-dramatycznego.
Jest laureatką III nagrody na Konkursie Griega w Gdańsku oraz nagrody specjalnej na Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdrój. W roku 2009 wzięła udział w konkursie wokalnym organizowanym przez Stowarzyszenie Arena di Verona przy współpracy Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu na główne partie w operze Turandot Pucciniego, gdzie wygrała polskie eliminacje wykonując partię Turandot.
W 2003 roku współpracowała z Operą Śląską w Bytomiu (Aida Verdiego – partia tytułowa), w 2004/05 z Operą Krakowską (Gwałt na Lukrecji Brittena, Aida Verdiego). Wystąpiła również jako Santuzza w operze Mascagniego Rycerskość wieśniacza w Operze w Varnie (Bułgaria).
W 2006 roku zadebiutowała w partii tytułowej w operze Moniuszki Halka (Opera Na Zamku w Szczecinie). W sezonie artystycznym 2007/08 występowała w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie w przedstawieniu Śpiewnik domowy Moniuszki.
Uczestniczyła w wielu międzynarodowych festiwalach (Wratislavia Cantans, Gaude Mater, Viva il Canto), oraz koncertach oratoryjnych, galach operowych w kraju i za granicą. W sierpniu 2008 wraz z Teatrem Wielkim w Poznaniu wzięła udział w festiwalu im. A. Didura w Sanoku. W grudniu tego samego roku wystąpiła w Filharmonii w Gdańsku, wykonując partię sopranową w II Symfonii Mahlera oraz w Gali Operowej w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie zorganizowanej z okazji 90-lecia ZASP.
W sezonie 2008/09 współpracowała z Filharmonią Narodową w Warszawie – opera Zamek na Czorsztynie Kurpińskiego (przeszło 80 przedstawień, w tym również na scenie Filharmonii Narodowej w Warszawie).
W 2006 roku była asystentką w klasie Marii Fołtyn podczas kursu interpretacji dla kandydatów na VI Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Moniuszki zorganizowanym w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Prowadzi również działalność społeczną biorąc czynny udział w pracach Zarządu Towarzystwa Miłośników Muzyki Moniuszki oraz Towarzystwa Miłośników Opery i Baletu działających przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.
Artystka w swoim repertuarze operowym, poza wymienionymi wcześniej, posiada następujące partie : Verdi – Il Trovatore (Leonora), Nabucco (Abigaille), Don Carlos (Elisabetta), Un ballo in Maschera (Amelia), Puccini – Turandot (partia tytułowa), Madama Butterfly (Cio Cio San), Tosca (partia tytułowa, Wagner - Der Fliegende Hollander (Senta), Tannhauser (Elisabeta).
W swoim repertuarze oratoryjno-kantatowym artystka ma dzieła Beethovena, Mozarta, Rossiniego, Verdiego, Mahlera, Schuberta, a także pieśni kompozytorów polskich, niemieckich, rosyjskich, włoskich, francuskich. W czerwcu 2009 roku, na Festiwalu Pieśni Europejskiej wykonała wraz z barytonem cykl pieśni Mahlera Das Knaben Wunderhorn. Z powodzeniem wykonuje również utwory z repertuaru operetkowego i musicalowego.
W sierpniu 2009 roku artystka wzięła udział w tournée do Niemiec Opery Śląskiej w Bytomiu z operą Nabucco Verdiego w partii Abigaille. Od sezonu 2009-2010 występuje na scenie Opery Śląskiej w Bytomiu w partii tytułowej w operze Verdiego Aida. W maju br. otrzymała Dyplom Uznania przyznany przez ZASP za całokształt pracy artystycznej.

Małgorzata Kneć – Ajdukiewicz jest również absolwentką Podyplomowych Studiów Menedżerskich o profilu: zarządzanie dla twórców, artystów i animatorów kultury na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, które ukończyła z wyróżnieniem /2010/.

W Operze Bałtyckiej występuje w partii Chóru żeńskiego w operze Brittena Gwałt na Lukrecji.

Aktualności

15.01.2018

Ferie w Operze Bałtyckiej

Ferie już za dwa tygodnie! Opera Bałtycka proponuje spędzenie zimowego czasu kreatywnie, podczas artystycznych spotkań w operze.

zobacz wszystkie

PROJEKT I WYKONANIE PROJECT8.PL

STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES.

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź cel, warunki przechowywania lub dostępu do nich w COOKIES. Pozostając na stronie godzisz się na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.