Styczeń

Janina Anna Pawluk

korepetytor solistów

Ukończyła studia pianistyczne w Państwowej Szkole Muzycznej w Krakowie w klasie Barbary Korytowskiej pod patronatem artystycznym Henryka Sztompki. Po krótkim okresie pracy w Polskim Radiu w Krakowie objęła etat pianisty – korepetytora w warszawskim Teatrze Wielkim. Prowadziła równolegle ożywioną działalność koncertową, a także towarzyszyła młodym śpiewakom podczas wielu międzynarodowych konkursów. W latach 1972-77 pracowała w Teatrze Operowym w Bernie, biorąc również udział w życiu koncertowym Szwajcarii i dokonując nagrań radiowych oraz płytowych.

W 1979 roku została zaproszona przez Jana Krenza do udziału w przygotowaniach do niemieckiego wystawienia Strasznego dworu Moniuszki w Operze w Bonn. Pozostając tam przez kolejnych 6 lat miała okazję współpracować ze światową czołówką śpiewaków operowych (byli wśród nich: Agnes Baltsa, Hildegard Behrens, Margret Price, Katia Ricciarelli, Leonie Rysanek, Teresa Żylis - Gara, Renato Bruson, Piero Cappucilli, José Carreras, Thomas Hampson, René Kollo, Ruggero Raimondi), a także z takimi mistrzami batuty, jak Gianfranco Masini, Nello Santi, Günter Wand, Gustav Kuhn, Woldemar Nelson; szczególnie ceniła sobie bliską współpracę artystyczną i przyjaźń z Janem Krenzem i Sir Yehudi Menuhinem.

Współpracowała gościnnie jako pianista – korepetytor i konsultant językowy przy przygotowaniu oper Lulu Berga w Lizbonie, Dama pikowa Czajkowskiego w Alto Theater Essen, Król Roger Szymanowskiego w Operze w Amsterdamie, Ubu Rex Pendereckiego w Teatro Colon w Buenos Aires.

Artystka była wielokrotnie zapraszana przez Hochschule „Mozarteum” w Salzburgu do udziału w Międzynarodowych Kursach Mistrzowskich (Internationale Sommerakademie) – pracowała tam ze znakomitym pedagogiem śpiewu Dietgerem Jacobem. Przez wiele lat intensywnie współpracowała również z prof. Ryszardem Karczykowskim w ramach Kursów Mistrzowskich dla młodych wokalistów.

Jako znawczyni muzyki niemieckiej – jej stylu i języka – po powrocie do kraju związała się ponownie z Operą Narodową w Warszawie. Brała udział w przygotowaniach do wystawień takich arcydzieł niemieckich, jak Pierścień Nibelunga, Parsifal Wagnera, Salome, Kawaler srebrnej róży Straussa czy Wozzeck Berga. Zaproszona przez dyrektora Jacka Kaspszyka, w latach 1997 – 2007 sprawowała pieczę nad muzycznym i wokalnym przygotowaniem solistów w jego licznych premierach w Operze Narodowej, zarówno w Warszawie jak podczas tournée m.in. w Chinach, Japonii, Hong – Kongu, Wilnie, Londynie.

Aktualności

15.01.2018

Ferie w Operze Bałtyckiej

Ferie już za dwa tygodnie! Opera Bałtycka proponuje spędzenie zimowego czasu kreatywnie, podczas artystycznych spotkań w operze.

zobacz wszystkie

PROJEKT I WYKONANIE PROJECT8.PL

STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES.

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź cel, warunki przechowywania lub dostępu do nich w COOKIES. Pozostając na stronie godzisz się na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.