Styczeń

Grzegorz Pazik

baryton

Ukończył z wyróżnieniem Akademię im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu solowego prof. Jerzego Artysza. W czasie studiów dwukrotnie otrzymał stypendium Ministra Kultury i Sztuki za wyróżniające osiągnięcia w nauce. W ciągu 8 lat pracy na scenach, wcielił się w 27 postaci barytonowych m.in.: Oniegin (Eugeniusz Oniegin), Walenty (Faust), Jelecki (Dama Pikowa), Figaro (Cyrulik sewilski), Guglielmo (Cosi fan tutte), Edwin (Księżniczka Czardasza), Schaunard (Cyganeria), Papageno (Czarodziejski flet), Tarquinius (Gwałt na Lukrecji), Traveller (Curlew River), Bardos (Krakowiacy i Górale), Janusz (Halka).

Główne instytucje, z którymi współpracuje to: Opera Narodowa w Warszawie, Opera Krakowska, Opera Bałtycka w Gdańsku, Opera na Zamku w Szczecinie, Teatr Muzyczny w Lublinie, Orkiestra Polskiego Radia. Jako solista występował również w Belgii, Holandii, Francji, Ukrainie oraz Kanadzie. Zaśpiewał partię Szambelana w światowej prapremierze opery Z. Krauze Iwona Księżniczka Burgunda, która odbyła się w teatrze Silvia Monford w Paryżu. Brał udział wraz z Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Łukasza Borowicza w prapremierowych wykonaniach i nagraniach oper: S. Laksa L’Hirondelle inattendue oraz I. F. Dobrzyńskiego Monbar czyli Flibustierowie. Opery transmitowane były przez II Program Polskiego Radia oraz rozgłośnie europejskie. Wystąpił także w roli Guślarza w kanadyjskiej premierze Widm Stanisława Moniuszki pod dyrekcją Michaela Newnhama w Glenn Gould Studio w Toronto i w Hamilton.

Współpracował z wieloma wybitnymi dyrygentami i reżyserami, do których m.in. należą: Andrzej Straszyński, Kazimierz Kord, Wojciech Michniewski, José Maria Florêncio, Łukasz Borowicz, Will Crutchfield, Michał Klauza, Dirk Vermeulen; Maciej Prus, Marek Weiss – Grzesiński, Mariusz Treliński, Waldemar Zawodziński, Janusz Józefowicz, Jitka Stokalska, Krzysztof Nazar. Nad swoim repertuarem kameralnym pracował pod kierunkiem Jerzego Marchwińskiego, Krystyny Borucińskiej, Mai Nosowskiej, Tomasza Herbuta. Brał udział w kursach interpretacyjnych Alison Pearse, Elisabeth Glauser, Petera Tschaplika, Rubena Lisitsiana, Ryszarda Karczykowskiego oraz Teresy Żylis-Gary.

W swoim repertuarze posiada wiele cykli pieśni oraz dzieł oratoryjno - kantatowych m.in. utwory J.S. Bacha, Stabat Mater Szymanowskiego, Requiem Fauré, Ein Deutsches Requiem Brahmsa, Dichterliebe Schumanna, Don Quichotte à Dulcinée G. Ravela, pieśni Chopina, Moniuszki, Karłowicza.

Aktualności

15.01.2018

Ferie w Operze Bałtyckiej

Ferie już za dwa tygodnie! Opera Bałtycka proponuje spędzenie zimowego czasu kreatywnie, podczas artystycznych spotkań w operze.

zobacz wszystkie

PROJEKT I WYKONANIE PROJECT8.PL

STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES.

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź cel, warunki przechowywania lub dostępu do nich w COOKIES. Pozostając na stronie godzisz się na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.