Kwiecień

Małgorzata Słoniowska

scenograf

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, od 1988 r. związana z Operą Wrocławską, dla której projektuje scenografie i kostiumy.

Opracowała dekoracje do spektakli: Bolero M. Ravela, Sylfidy F. Chopina, Królewna Śnieżka i Kot w butach B. Pawłowskiego, Trzy kroki stąd… M. Oldfielda, Msza L. Bernsteina, Dziadek do orzechów P. Czajkowskiego, Romeo i Julia oraz Kopciuszek S. Prokofiewa, Giselle A. Adama, Cyrulik sewilski G. Rossiniego, Impresario w opałach D. Cimarosy, RequiemRigoletto G. Verdiego, Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Kantaty J.S. Bacha, superprodukcji Carmen G. Bizeta, Kolonia karna J. Bruzdowicz, Kopciuszek J. Straussa, Wesele Figara W.A. Mozarta. Uznanie najmłodszej widowni przyniosły jej prace przy operach dla dzieci: Czerwony Kapturek J. Pauera oraz Alicja w Krainie Czarów R. Chaulsa.

Projektowała kostiumy do wszystkich części tetralogii R. Wagnera Pierścień Nibelunga w reżyserii H.P. Lehmanna, superprodukcji Borys Godunow M. Musorgskiego, wystawionych w Hali Stulecia, baletów Jezioro łabędzieDziadek do orzechów P. Czajkowskiego; Figle szatana A. Münchheimera, S. Moniuszki i R. Augustyna, Rękopis znaleziony w Saragossie R. Augustyna, Don Kichota L.A. Minkusa oraz operetki Zemsta nietoperza J. Straussa. Ostatnimi realizacjami Małgorzaty Słoniowskiej w Operze Wrocławskiej są kostiumy do oper Raj utracony K. Pendereckiego oraz Opowieści Hoffmanna J. Offenbacha.

Uznanie przyniosły artystce również scenografie, zrealizowane w innych teatrach w kraju i za granicą, do takich przedstawień, jak m.in.: Szeherezada M. Rimskiego-Korsakowa, Hallo Dolly J. Hermana, Peer Gynt E. Griega, Napój miłosnyDon Pasquale G. Donizettiego, La serva padrona G.B. Pergolesiego, Symphonie fantastique H. Berlioza, Le Sacre du Printemps oraz Pietruszka I. Strawińskiego, Zemsta nietoperza J. Straussa, a także scenografia do filmu telewizyjnego Gwiazda w reżyserii Stefana Szlachtycza. Jest autorką dekoracji do spektaklu Mały kominiarczyk B. Brittena, wystawionego na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi. Przygotowywała również scenografię do opery Wesele Figara W.A. Mozarta w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.

Projektowała kostiumy do oper: Straszny dwór S. Moniuszki dla Opery Lwowskiej i Teatru Muzycznego w Lublinie, Impresario w opałach D. Cimarosy dla Teatru Wielkiego w Łodzi, jak również Kawalera srebrnej róży R. Straussa dla Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Zachwyt wzbudziły kostiumy artystki zaprojektowane do Krainy uśmiechu F. Lehara dla Teatru Muzycznego w Gliwicach.

W lutym 2008 r. we wrocławskim Ratuszu prezentowano wystawę artystki zatytułowaną Kostiumeria, a w listopadzie kostiumy Małgorzaty Słoniowskiej, ze spektakli Kantaty J.S. Bacha, Czerwony kapturek J. Pauera i Dziadek do orzechów P. Czajkowskiego, wystawione zostały podczas Gali Międzynarodowego Konkursu Off Fashion w Kielcach. W grudniu tego samego roku w Centrum Scenografii Polskiej w Katowicach czynna była ekspozycja W przestrzeni Uniwersum/ w labiryncie śmierci – inscenizacje plastyczne oper Krzysztofa Pendereckiego, podczas której można było oglądać kostiumy zaprojektowane przez artystkę do wrocławskiej inscenizacji Raju utraconego K. Pendereckiego.

Aktualności

18.04.2018

Kasa biletowa nieczynna - 18.04.2018 (środa)

Z przyczyn technicznych dnia 18 kwietnia 2018 roku kasa biletowa będzie nieczynna.

zobacz wszystkie

PROJEKT I WYKONANIE PROJECT8.PL

STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES.

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź cel, warunki przechowywania lub dostępu do nich w COOKIES. Pozostając na stronie godzisz się na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.