Kwiecień

Michael Gieleta

reżyser

Zdobywał doświadczenie pracując z wieloma wybitnymi artystami teatru europejskiego: w mediolańskim Instytucie Teatralnym pracował pod okiem Giorgio Strehlera, Luki Ronconiego oraz Franco Zeffirellego. Podczas studiów na Uniwersytecie Oxfordzkim mentorowali mu Richard Eyre, Thelma Holt oraz Cameron Macintosh. Jest jednym z absolwentów programu reżyserskiego w National Theatre w Londynie, gdzie wśród jego mentorów znaleźli się Dyrektor Artystyczny tej instytucji – Nicholas Hytner, a także David Hare, Alan Bennett, Katie Mitchell, Howard Davies oraz Kevin Spacey.

Jako reżyser teatralny zrealizował ostatnio prapremierę sztuki Lingua Franca autorstwa Petera Nicholsa (Finborough Theatre w Londynie oraz 59E59 Theater w Nowym Jorku), pierwsze wznowienie operetki Bitter Sweet Noëla Cowarda z Sian Phillips (Bard Summerscape, Nowy Jork), Amadeusza (Maltz Jupiter Theatre, Floryda), Artystę schodzącego po schodach Toma Stopparda (Old Red Lion), Naszą klasę (Roma Teatro Festival), Mimi and the Stalker (Theatre 503), Le Mariage oraz Fragile! (Arcola Theatre), Hortensia and Museum of Dreams (Finborough Theatre).

Współpracował z wieloma uznanymi reżyserami przy takich produkcjach jak Absolutely! (perhaps) Pirandella w reżyserii Franco Zeffirellego (West End), Burza w wykonaniu The Royal Shakespeare’s Company, Heartbreak House z udziałem Christophera Morahana (Chichester Festival Theatre), a także wznowienie Arkadii autorstwa Stopparda. W teatrze muzycznym wyreżyserował między innymi Company Stephena Sondheima (Oxford Playhouse, z udziałem Rory’ego Kinneare’a), Last Song of the Nightingale (New End Theatre, z nominowaną za tę rolę do Tony Award Tracie Bennett) oraz kolejne dzieło Sondheima - brytyjską premierę kultowego Anyone Can Whistle (Bridewell Theatre, z udziałem Janie Dee). Na jego własne adaptacje składają się między innymi Last Train From Berlin Kurta Weilla (Chichester Festival Theatre), Huśtawka Cy Colemana (Bridewell Theatre) oraz nowa adaptacja Dyrektora teatru Mozarta, która wystawiona będzie latem 2014 na festiwalu operowym w Santa Fe.

Spośród jego produkcji operowych wymienić należy Czarodziejski flet (Chicago Opera Theater), Hubička oraz Maria (Wexford Opera Festival), The Kiss (St. Louis Opera Theater, Iolanta (Yale Opera), Manon (Cape Town Opera), Łucja z Lammermooru oraz Cav/Pag (State Theatre Pretoria).

Współpraca reżyserska w operze: Dama pikowa z udziałem Karity Mattila w reżyserii Franceski Zambello (The Royal Opera House, Covent Garden), Katia Kabanowa w reżyserii Nikolausa Lehnhoffa (Glyndebourne Festival Opera) oraz Carmen w reżyserii Davida McVicara z udziałem Anne-Sophie von Otter.

Jest jednym z profesorów Royal Academy of Dramatic Art w Londynie, współpracuje regularnie z Yale School of Opera, Royal College of Music oraz Birmingham Conservatoire. Jest jednym z głównych reżyserów Akademii Szekspirowskiej w Royal Academy of Dramatic Art. Jako dyrektor artystyczny The Cherub Company w Londynie wyreżyserował i wyprodukował wiele, nagradzanych po obu stronach Atlantyku, spektakli.

www.michaelgieleta.com

Aktualności

18.04.2018

Kasa biletowa nieczynna - 18.04.2018 (środa)

Z przyczyn technicznych dnia 18 kwietnia 2018 roku kasa biletowa będzie nieczynna.

zobacz wszystkie

PROJEKT I WYKONANIE PROJECT8.PL

STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES.

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź cel, warunki przechowywania lub dostępu do nich w COOKIES. Pozostając na stronie godzisz się na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.