Styczeń

Jerzy Lach

Jest absolwentem filologii polskiej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (1978) i reżyserem dramatu (dyplom: Związek Artystów Scen Polskich, 2000). W 2004 ukończył studia podyplomowe w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie i uzyskał tytuł Master of Business Administration (MBA), w 2009 – podyplomowe studia w zakresie administracji publicznej na Uniwersytecie Warszawskim i w 2010, tamże, podyplomowe studia w dziedzinie marketingu terytorialnego.

Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w dziedzinie zarządzania instytucjami kultury. Był dyrektorem Młodzieżowego Domu Kultury w Żninie (woj. bydgoskie), gdzie stworzył Ośrodek Edukacji Teatralnej, organizując Międzynarodowe Warsztaty Teatralne (1991–97). Założył Teatr im. Alberta Tison w Żninie, którym kierował i w którym wyreżyserował wszystkie spektakle (1986–98), realizując 22 przedsięwzięcia: przedstawienia, m.in. autorski spektakl według tekstów Moczulskiego Ratujcie nasze dusze (1994), widowiska uliczne, plenerowe i etiudy filmowe.

Był dyrektorem Miejskiego Ośrodka Kultury w Podkowie Leśnej k. Warszawy i dyrektorem artystycznym Teatru Praga w Warszawie, gdzie wyreżyserował Exit8 ze scenografią Ediego Pyrka (2011). Przez ponad pięć lat (2007–2012) kierował Departamentem Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

W 2000 wyreżyserował przedstawienie Obraz według Eugene’a Ionesco w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu. W tym samym roku założył Studio Teatr Office Box, z którym zrealizował kilka spektakli: Ekshumację – autorski projekt polsko-francuski (2000) prezentowany na festiwalach Azyl w Warszawie, Malta w Poznaniu oraz we Francji w Avignon i Grenoble, Mefisto Laboratory według Krystyny Kofty (2003), Mortal kombajn Pawła Sali (2005), autorskie przedstawienie Super-Market (2005), Stąd do Ameryki (2006), Społeczne dzieło fabrykowania obłędu (2006) i monodram Więcej światła (premiera: Dublin, Irlandia 2007).

Jerzy Lach jest pomysłodawcą i realizatorem Sceny Debiutów Reżyserskich, Mazowieckiego Festiwalu Teatrów Obrzędowych oraz Alternatywnej Sceny Promocyjnej. Uczestniczył w wielu festiwalach teatralnych w kraju i za granicą, m.in. w Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Malta w Poznaniu, Łódzkich Spotkaniach Teatralnych, Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Uniwersyteckich w Casablance (Maroko), Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Edynburgu (Wielka Brytania), Festiwalu Teatralnym w Avignon (Francja).

Jest wykładowcą Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie i Dyrektorem Naczelnym (od 2012) Warszawskiej Opery Kameralnej.

Nagrody: Nagroda Artystyczna Młodych im. St. Wyspiańskiego za osiągnięcia w upowszechnianiu kultury teatralnej (1988); Prix Special za spektakl Spotkaliśmy się tu tylko na chwilę na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Uniwersyteckich w Casablance (1992); Felix – nagroda „Gazety Wyborczej” (1992); Promocja ŁST oraz Indywidualność twórcza ŁST za scenariusz i reżyserię spektaklu Ratujcie nasze dusze na Łódzkich Spotkaniach Teatralnych (1994); Nagroda Wojewody Bydgoskiego za upowszechnianie kultury teatralnej oraz stworzenie Teatru im. A. Tison (1996); Nagroda dla Ośrodka Edukacji Teatralnej w Żninie za działalność edukacyjną w konkursie „Bliżej teatru”, przyznana przez Towarzystwo Kultury Teatralnej w Warszawie (1998); I Nagroda w VI Ogólnopolskim Przeglądzie Monodramu Współczesnego za reżyserię spektaklu Więcej światła (2008).

Aktualności

15.01.2018

Ferie w Operze Bałtyckiej

Ferie już za dwa tygodnie! Opera Bałtycka proponuje spędzenie zimowego czasu kreatywnie, podczas artystycznych spotkań w operze.

zobacz wszystkie

PROJEKT I WYKONANIE PROJECT8.PL

STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES.

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź cel, warunki przechowywania lub dostępu do nich w COOKIES. Pozostając na stronie godzisz się na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.